Bestyrelsens beretning marts 2019

Bestyrelsens beretning  Brønderslev Tennis Klub marts 2018 – marts 2019

Sæsonstart 22. april med standerhejsning som vanligt med spil på alle baner i godt vejr , som vi jo var begavet med hele sæsonen.

Der var arbejdsdag 7. april med flot stort fremmøde af medlemmer ,så vi faktisk fik banerne klargjort på denne formiddag.

Tennissportens dag lørdag d. 5. maj. God opbakning fra medlemmerne til at introducere tennis for de fremmødte interesserede , gav nye medlemmer.

Nye tiltag på anlægget i året :

Elektronisk låsesystem blev etableret i løbet af maj – nøglen udskiftet med en brik . Synes det fungerer godt , nemt at administrere med elektronisk aktivering af brikken og dermed adgang til anlægget når kontingentet er betalt. (slipper for ”gratister” og nøgleombytninger ). Når sæsonen er slut lukkes for adgang til anlægget.

Kommunens vandseparering var i efteråret nået til Hedelundsgade. Det arbejde blev udført af Per Wahlberg ( til en god pris ). I samme omgang blev vandrøret til huset skiftet – det var ved at tæres op – så nu fungerer alt.

I sommer kom der en dag regnvand ind i huset , det var en skotrende der var i stykker. Det blev lavet ny v tømrer Lars Jensen og udskiftet et par tagplader , så nu skulle tage også have det godt.

Eller kun alm vedligehold på baner og hus ( et par slæbenet , vandsugere og kaffemaskiner )

Aktiviteter for seniorerne :

Som vanligt sammenspil mandag og torsdag samt søndag formiddag . Nyt i år  sammenspil onsdag formiddag 9-11 , for at give flere tilbud og tage presset lidt af man- og torsdag

Træf med Dronninglund

Herrerne har holdt doubleaften m grill i maj og vores mixdoubletræf i august.    Vi prøvede en grillaften  i efteråret m spil og spisning –  en succes som vi synes skal holdes også i foråret.

Voksenintroduktion afholdt i maj, der var stort fremmøde og nye medlemmer , som har været meget aktive

Vi tilbød ligeledes i samarbejde med kommunen  +60 kursus (bevæg dig for livet ), delvis slået sammen med  vores voksenintro – alle indmeldt.

Træningsaftener x 2 med Jørgen Nørgaard til egenbetaling

I et forsøg på at få systematiseret vores daglige banepasning i sæsonen indkaldte Kristian klubbens herrer til en aften , hvor klubben bød på mad og drikke. Der blev etableret 4 hold med ansvar for hver sin bane  med en kontaktperson for hvert hold. Det har fungeret rigtig godt og bør videreføres.

Tørken i år har været en udfordring for vanding af baner

Damerne har som vanligt klaret klubhuset og holdt deres fordelingsmøde i maj

I januar i år første søndag mix-doublestævne i de 2 Brønderslevhaller ,16 deltagere m frokost efter.

Vi tænker der måske kunne laves et til i vinterhalvåret .

Der har været tilmeldt 11 hold til vintertennis i hallen.

For Juniorerne:

Træning onsdage 16.30 – 18. Før sommerferien mange hver gang, efter ferien ringe tilslutning.

Vi tilbød fra sæsonstart juniorsammenspil med en voksen til at hjælpe. — der var så ringe tilslutning at vi måtte aflyse.

I et forsøg på at få flere juniorer indbød vi i foråret Søndergade skoles 5-6 klasser med idrætslærer til at blive introduceret til tennis 4 gange med JN som træner og en hjælper fra klubben ( tak til de der mødte op ) Børnene var vældig motiverede – men det gav ingen medlemmer.

Vi havde børneintroduktionskursus  for nye interesserede 4 gange i maj/juni. Der kom mange børn og flere indmeldte. Som tidligere gratis , billigt kontingent og billig ketcher .

Ikke basis for at tilbyde vintertræning.

NIH som tidl lejet baner og Bifos , samt gymnasiet x2

Turnering:

Hold i Jyllandsserien og i serie 1      Resultat ?

Der kommer ny struktur på turneringer næste år . Jyllandsserien og Serie 1-3 laves om til divisioner og ligaer og administreres af DTF ,    lange ture til kampe – deltagere herfra næste år ??

I stedet for seniorholdturnering udbyder JTU sommer 2019 en fleksibel holdturnering.

Endvidere udbyder JTU holdturnering for både juniorer , seniorer og veteran i alle aldersgrupper og på alle niveauer, et fleksibelt tilbud til alle.

Juniorholdturnering for alle aldre

Holdturnering senior  , en jyllandsserie for  rutinerede og regionsrække for let øvede og begyndere. Der skal stilles med 4 spillere (kan veksle fra gang til gang ), herre , dame , mix

Holdturnering veteraner . Regionsrække og eliterække ( aldersdifferentieret). Desuden en veterandoubleturnering i 4 rækker e alder , 4 spillere pr gang.

Tilmeldingsfrist til disse tilbud    senest 8. maj.

Kan sende det til alle medlemmer.

Klubturnering i år ???

Ang kommunikation :

Ny hjemmeside, som vi håber har været mere informativ.

Facebook-gruppen har været flittigt brugt til information og dialog. Anette og Else ser på mulig optimering.  Håber alle har fået de nødvendige  mails via Conventus.

Antal medlemmer i  sæson 18     144 —-37 juniorer , 107 seniorer , 39 damer  og 68 herrer

Ang Sæson 2019

Bestyrelsen foreslår  arbejdsdag lørdag d. 6. april

Vi foreslår p.g.a. den sene påske i år at holde standerhejsning Tirsdag d. 23. april kl 17.00 , vil jo også gerne have skudt sæsonen i gang .

Til slut tak til Bestyrelsen for godt og konstruktivt samarbejde

Tak til sponsorer og tak til de medlemmer som møder op som hjælpetrænere ,  til arbejdsdage o.m.a.

Kommende aktiviteter