Etablering af padelbaner

Padel er i Danmark en sport der er i meget stor fremgang, der bygges mange nye baner rundt om i hele landet og i efteråret 2021 vil der også være padelbaner i Brønderslev.

Padel er lidt en blanding af forskellige bat- og ketcher sportsgrene der kan spilles hele året rundt, også udendørs. Det spilles med en type bat hvor hovedet er ca. samme størrelse som en badminton ketcher. Der spilles på en lukket bane omgivet af glasvægge og trådnet hvor væggene indgår i spilleflade som i squash. Banen er 10×20 meter og man spiller double. Padel er nemmere at gå til end andre bat og ketcher sportsgrene, da den ikke er så teknisk krævende og heller ikke så fysisk krævende. Du kan læse meget mere om sporten på Dansk Padel Forbunds hjemmeside : https://danskpadelforbund.dk/hvad-er-padel

Dansk Padel Forbund har også lavet en kort video der viser spillet og hvor spillerne fortæller om deres oplevelser med padel. Videoen finder du her på Youtube.

Brønderslev Tennis Klub vil opføre to udendørs padelbaner der placeres i forlængelse af klubhuset og for enden af bane 1. Adgang til banerne bliver gennem tennisanlægget så padelbanerne bliver en integreret del af klubben.

Byggetilladelsen til banerne er givet fra Brønderslev Kommune og der arbejdes i øjeblikket på at få økonomien helt på plads.

En del af finansieringen kommer fra fonde og flere har allerede givet tilsagn om at støtte projektet. Der er fortsat nogle fonde der endnu ikke har givet tilbagemelding, som Vi også håber vil bidrage til projektet.

Herudover er medlemmer fra klubben i øjeblikket rundt ved nogle lokale virksomheder for at sælge sponsorater. Ud over at støtte projektet køber virksomhederne sig til synlig eksponering på både hjemmeside og anlægget samt en ”Padel-pakke” hvis indhold afhænger af beløbet der bliver sponsoreret. Hvis du eller din virksomhed kunne tænke sig at bidrage til projektet med et sponsorat, er du velkommen til at kontakte Susanne Vittrup på telefon 30 50 06 76 eller Mads Thomsen på telefon 25 14 32 48 og få en snak om de muligheder der ligger i et sponsorat.

Nogle arbejder i forbindelse med etableringen af banerne bliver udført af klubbens medlemmer som frivilligt arbejde. Da klubben ser udvidelsen med padelbaner som en investering i fremtiden og et bredere tilbud til klubbens medlemmer, bidrager klubben også med an andel af finansieringen. Det er også vores forventning at de to padelbaner kan være med til at tiltrække nye medlemmer til klubben, da der er stor efterspøgelse på at spille padel.

I Brønderslev Tennis Klub glæder vi os til efteråret, hvor vi kan byde velkommen til en ny sportsgren i Brønderslev.