Så kom der padelbaner i Brønderslev

Lørdag den 9. oktober indviede Brønderslev Tennis Klub 2 nye padelbaner i forbindelse med klubbens anlæg i Hedelundsgade.

Formand Anette Aggerholm sagde i sin velkomsttale, at det er en drøm, der er gået i opfyldelse for klubben, hvor klubben er på nippet til at lukke ned for tennissæsonen for i år, at man så kan åbne nye muligheder for at spille videre i form af Padel.

Det var et ønske fra klubbens medlemmer for bl.a. at kunne forlængelse sæsonen for aktivitet i klubben.

Men samtidig med at det er et nyt tilbud for klubbens medlemmer, håber Tennisklubben også at se rigtig mange nye medlemmer. Der er også mulighed for at spille Pay and Play.

Klubben håber endvidere på at kunne afholde mange spændende arrangementer og skabe nye muligheder for såvel klubben som for alle byens borgere – store som små – der ellers aldrig har set i retning af tennisklubben.

Der var mødt mange frem for at se de nye padelbaner. Heri blandt de mange sponsorer, som har gjort det muligt for klubben at etablere de nye padelbaner. Der har været støtte fra NORDLYS Vækstpulje, Brønderslev Kommune, Risagerfonden, Spar Nord Fonden, Nordeafonden, Ø. Brønderslev Sparekasses Fond, Sparekassen Vendsyssels Fond, TLK Salg og Design, Sparekassen Danmark, Brønderslev og Brønderslev Hallerne.

Endvidere har klubkassen bidraget, ligesom der har været en del frivilligt arbejde fra klubbens medlemmer og venner.

Karsten Frederiksen fra NORLYS Vækstpulje holdt den officielle åbningstale. Herefter var der opvisning på banerne og der var mulighed for at prøve spillet med god instruktion fra erfarne spillere.

For at give byens borgere mulighed for at prøve spillet, før man bestemmer sig for indmeldelse i klubben, afholder Tennisklubben Åbent Hus på Padelbanerne lørdag den 23. oktober fra kl. 10 til 13, hvor der vil være mulighed for at prøve spillet, ligesom man fortæller om bat og bolde til brug ved spillet.